Type

Data source

Date

Thumbnail

Search results

2 records were found.

The current school is searching for, more than ever, to contribute to the inclusion of children and young people with DID, in conditions that are not always the best, if we consider the different difficulties experienced every day. The Digital Technologies, in association with Music and the concept of Music Therapy, can make a strong contribution in the reduction of these difficulties, using available software. In this article we propose to present, by way of example, Youtube importance its potential as an intervention tool, through Music, with individuals with Intellectual and Developmental Difficulty.
A escola atual procura, mais do que nunca, concorrer para a inclusão de crianças e jovens com DID, em condições que nem sempre são as melhores, se atendermos às diferentes dificuldades sentidas no terreno. As Tecnologias Digitais, em associação com a Música e o conceito de Musicoterapia, podem constituir um forte contributo no esbatimento dessas dificuldades, com recurso a software já disponível. Neste artigo propomo-nos apresentar, a título de exemplo, o Youtube realçando o seu potencial enquanto ferramenta de intervenção, através da Música, junto de indivíduos com Dificuldade Intelectual e Desenvolvimental.