Type

Data source

Date

Thumbnail

Search results

5 records were found.

Para se poder estabelecer uma conexão entre som e imagem em movimento, têm de ser encontradas formas correntes de conexão e interpretação. Encarando o som como uma sequência de objectos e a imagem em movimento como uma sequência de planos, cria-se uma ponte, na qual o desenho é usado como intérprete rítmico de variações de intensidade do som. De acordo com isso, no processo de edição de vídeo, o desenho é empregue como uma para a sucessão rítmica de imagens. Esta experiência é conduzida no cenário de bLearning (Ambiente Online Presencial).
In order to establish a connection between sound and moving image, common forms of connection and interpretation must be found. By regarding sound as a sequence of objects and moving image as a sequence of planes, a bridge is created, in wich drawing is used as a rhythmic interpreter of variations in sound intensity. According, in the video editing process, drawing is used as a stave for the rhythmic succession of images. This experiment is conducted in the setting of bLearning (Blended Learning).
Although the domain of Corporate Visual Identity (CVI) is based on the strategic, design and operational levels, this research relates to a greater extent with the first two, omitting the third.